HTML

Jogszolgáltatás

Jogot szolgáltatnak, nem igazságot. Még mindig jobb, mintha osztanák az igazságot? Laikus tévelygések egy labirintusban.

Friss topikok

Címkék

adócsalás (1) állami;támogatás (1) ároktői banda (1) Ároktői banda (1) bankrablás (1) befetetési szövetkezet (1) bírósági eljárások nyilvánossága (1) biztonság (1) BRFK (1) budapest környéki törvényszék (1) centrum (1) cserbenhagyás; (1) darabolós gyilkosság (1) devizahitel (1) dr kiss mária (1) ebadó (1) élettársi szerződés (1) elöljárói gondoskodás elmulasztása (1) erste bank (1) faludy györgy (1) fanni (1) foglalkoztatás körében elkövetett veszélyeztetés (1) fogyasztóvédelem (1) fővárosi bíróság (2) fővárosi ítélőszék; (1) fővárosi ítélőtábla (3) Fővárosi törvényszék (1) Fővárosi Törvényszék (1) fővárosi törvényszék (3) fővárosi törvényszék; (1) frizbí (1) gaál jános (1) gál györgy (1) gumiabroncs (1) gyilkosság (1) hajdú péter (1) halálos motoros baleset (1) Handó (1) handó tünde (1) hivatali visszaélés (1) huba olívia (1) hunvald györgy (2) Ibolya Tibor (1) idősek (1) illetékbélyeg hamisítás (1) istenes attila (1) ítélet (2) ítéletek nyilvánossága (1) ittas vezetés (1) Kalina József (1) kártalanítási számla (2) kgfb (1) kínzás (1) kiss ferenc kálmán (1) kiss mária (1) kölcsönszerződés (1) korrupt parkolóőr (1) közbeszerzés; (1) közigazgatási jogkörben okozott kár (1) közlekedési baleset (2) közpénügyi pitbull (1) köztársasági elnök (1) mabisz (2) magyar (1) miszori lászló (1) mobildíjak (1) motoros baleset (1) munkaügyi felügyelet; (1) nadrai géza (1) Nemzetközi Olimpiai Bizottság (1) obh (1) összeférhetetlenség (1) óvás egyesület (1) papp istván; (1) pénzügyi békéltető testület (1) perbeszéd (1) pest megyei bíróság (1) phaeton (1) pilis invest szövetkezet (1) Polt (1) pszáf (1) rablás (1) rendőrség (2) Schmitt Pál (1) sebes péter ügyvéd (1) sirt a (1) személyiségi jog (2) Szijjártó Questor büntetőjog (1) szocialista liberális önkormányzat (1) tallér károly (1) tárgyalótermi tudósítás (1) Tarsoly Csaba (1) telekom (1) tisza kata (1) tisztességtelen szerződési feltételek (1) titkolózás (1) tögl molnár lászló (1) Törvényszék (1) új bírósági eljárás (1) varga béla (1) vaskutai andrás (1) véleményszabadság (1) vesztegetés; (1) vincze piroska (1) Címkefelhő

2012.04.10. 06:21 jogszolga

Tébláboló bankrabló műszálas parókával, fehér kesztyűvel

Címkék: erste bank bankrablás devizahitel fővárosi ítélőtábla budapest környéki törvényszék

A devizahitelből a börtönig jutott

 
A férj ács, a feleség ápolónő, három gyereket nevelnek. 2006-ban vásároltak egy telket egy régebbi családi házzal, amit átépítettek. Az Erste Bank ehhez háromszor (!) adott jelzálog hitelt, 2006-ban 42, 2007-ben 59, 2008-ban pedig újabb 33 ezer svájci frankot. A mai árfolyamon több mint 30 millió forintos hitel utolsó részét – a bírósági ítélet[1] tényleírása szerint - akkor adta a bank, amikor a férfi a ház átépítése érdekében egy év fizetés nélküli szabadságon volt. A család „a ház elkészülte után az ingatlant haszonnal értékesíteni akarta, de ez az időközben bekövetkezett gazdasági válság miatt meghiúsult, a korábbi munkaviszonya megszűnt és máshol sem talált állást”. (A feleség havi nettó jövedelme százezer forint volt. Az Erste remekül mérte föl a hitelképességet, minden bizonnyal a legjobb tudásuk szerint…)
            A Suzuki Ignis autójukat is részletre vásárolták, amit 2010-re kifizettek. De 2009-től kezdve „a vádlott és a felesége az árfolyamváltozásra is tekintettel a jövedelmükhöz képest eltúlzott devizahiteleket nem tudták törleszteni, a közüzemi díjakkal hátralékba kerültek, egyes közüzemi szolgáltatásokat a lakásukban kikapcsoltak. Az anyagi nehézségek miatt a házaspár kapcsolata is megromlott, mely a jelen eljárás ideje alatt rendeződött. A vádlott e problémák miatt sokat dohányzott, rendszeresen alkoholt fogyasztott, nyugtatókat szedett, a hangulata hullámzó volt, a problémáin rágódott és megoldásra nem jutott. Egészségügyi panaszai miatt 2009. szeptember 21. napján alkoholelvonás és gyógyszerbeállítás céljából kórházi kezelésre jegyezték elő, de a vádlott 2009. szeptember 29. napján a felajánlott kórházi osztályon történő kezelést nem fogadta el. Ekkor pszichiátriai veszélyeztető tünete nem volt, az orvosi javaslat ellenére a területileg illetékes pszichiátriai gondozóban ellátásra nem jelentkezett, így ezt követően orvosi kezelés alatt nem állt.
 
 
A büntetlen előéletű férfi 2010 májusában „elhatározta, hogy anyagi nehézségei miatt bankrablás útján fog pénzt szerezni. Kétségbeejtő helyzetén már néhány százezer forint is segített volna.” Jó üzlet nincs befektetés nélkül, gondolhatta az ács, s ezért vásárolt egy fekete színű, műszálas parókát, és 35 ezer forintért az interneten egy 9 mm-es, gázfegyverré átalakított Parabellumot. Az ács a bankrablás előtti napon föltérképezte a terepet, a Budapest Bank egyik fiókját. Saját autójával, igaz, „fején a fekete parókával, a kezén fehér kesztyűvel.” A mintegy 20 perces terepfelmérésen olyan gyanúsan viselkedett, hogy egy közelben lakó - lakásbetöréstől tartva - felírta a kocsi rendszámát. (Ugyanez a tanú másnap közvetlenül a bankrablás előtt és után is látta az ácsot.)
Miután sikerült bebiztosítania a lebukását, az ács a tettek mezejére lépett. Gyakorlat híján nem ragadtatta el magát annyira, hogy a bankrabláshoz elkössön egy autót, megelégedett egy rendszám ellopásával, amit átrakott a saját Suzukijára - álcázásképp. Másnap ezzel ment száz méterre a bank közelébe. A bíróság indoklásából nem tudni, hogy ki volt a sztájlisztje, mindenesetre „a fejére - az előző nap is viselt - fekete parókát tette, a szemén fekete napszemüveggel, a nyakán kendővel, a kezén fehér kesztyűben, a hátán egy Budmil hátizsákkal gyalog ment a bankfiókhoz, a fegyvert a nadrágja övébe dugva elrejtette.”
            Az ács a bankfiók előtt a kendővel eltakarta az arcát, a fiókba lépve illedelmesen köszönt a biztonsági őrnek, majd közölte, „ez egy bankrablás”. „A biztonsági őr visszaköszönt”, de a kérés fölbosszantotta. Ezért a biztonsági protokollt figyelmen kívül hagyva - egy ügyfél segítségével - elvette a bizonytalankodó bankrablótól a fegyvert (gázpisztolyt), aki végül a hátizsákját is hátrahagyva, futva menekült a gépkocsijához. (A bátor ügyfél felesége közben azzal segítette párját, hogy sikoltozott.) Személyi sérülés nem történt. A pénztárban egyébként ötszázezer forint volt, a rablónak ennek megszerzésére lett volna elsősorban esélye. A többi pénz időzáras páncélszekrényben volt. 
             Az ács ezután bujkált, majd két nap múlva önként föladta magát.
            A bírói indoklás szerint „a vádlott mind a nyomozás során, mind a tárgyaláson a bűnösségére is kiterjedő, feltáró jellegű beismerő vallomást tett, a cselekményét megbánta, az ügyben érintett tanúktól bocsánatot kért a nekik okozott megrázkódtatásért, kellemetlenségekért… részletes vallomást tett a kialakult nehéz anyagi helyzetükről, arról a folyamatról, amíg 2010. május elején a cselekmény elkövetésének elhatározására jutott. Beszámolt a lelki vívódásairól, bizonytalanságáról, hogy elkövesse-e a súlyos bűncselekményt. A szándékának komolyságát, a fellépésének határozottságát vitatta, a végrehajtás amatőr jellegét hangsúlyozta.” A tanúk elmondása szerint „a vádlott parókája, komikus megjelenése, köszönése alapján az esetet tréfának vélhették volna, de a valódinak látszó fegyver, a biztonsági őr és a vádlott közötti dulakodás alapján a cselekményt komolyan vették, az bennük riadalmat keltett.” Ezzel együtt „idiótának” is minősítették a tanúk a sikertelen bankrablót.
            Időközben a család eladta a Suzukit, amit a tartozások törlesztésére fordítottak. A jelzáloghitelt ezzel együtt sem tudják törleszteni.
A lúzert 5-18 évi szabadságvesztés fenyegette, amit azonban (kétszeresen) enyhíteni lehet, mert csak kísérlet maradt a bankrablás. A jogerős ítélet - kisebb mértékben enyhítve az első fokot- igen enyhének mondható. Az ács négy év börtönt kapott, aminek csak a felét kell letöltenie, a másik két évet 2,5 év próbaidőre felfüggesztették.
Annyit nem nehéz megjósolni, hogy a sikertelen bankrablók ezután a lehető leghülyébbnek próbálják majd föltüntetni magukat…
 
Holnap egy egészen másfajta bankrabló-párost mutatunk be.
 
 


[1] A bakrablási kísérlet 2010 májusában történt, az első fokú ítéletet – döntően a vádlott ’feltáró’ vallomása miatt – a rendőrségnek lényegében nem kellett nyomozni – már 2010 októberében meghozta a Budapest Környéki Törvényszék Hainitsch Bayer Katalin vezette tanácsa. Annál kevésbé érthető, hogy a Fővárosi Ítélőtábla jogerős ítéletére (tanácselnök Szepesi Erzsébet) ebben a jogilag meglehetősen egyszerű ügyben miért kellett 16 hónapot, 2012 márciusáig várni?

50 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jogszolgaltatas.blog.hu/api/trackback/id/tr914374624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vénkujon 2012.04.10. 13:42:33

nincs hasonszőrű sztorid egy gecibankárral, vagy egy ügyvédköcsöggel, esetleg egy ingyenélőközjegyzővel?:D

Holdkóros Tónyó 2012.04.10. 18:36:31

Nem bírok rájönni honnan volt ez az optimizmus a hitelfelvételre. Csak nem elhitte valaki, hogy dübörög a gazdaság, és a pannon puma ugrásra kész?

- Rendi - 2012.04.10. 18:45:15

"bakrablási kísérlet" :]
Amúgy bármennyi hitelt bárkinek.

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2012.04.10. 18:46:03

hitel + hitel + hitel + autóhitel... + minden ingatlanfejlesztési tudás nélkül megberhelem a lakást, hogy MILIÓKAT érjen + hülye bank...

grat

zum trucc 2012.04.10. 18:49:48

Mondjuk a parókás balfasz fegyveres, erőszakos bűnözővé vált. Erre nincs mentsége. Szerintem az ítéletnek nincs elriasztó hatása, ezért bírói tévedés.
Az meg, hogy ennyi hitelt felvett, valóban a bank részéről hiba. De a hitelfelvevő egyszerűen hülye volt.
Nem volt kötelező hitelt felvenni.

salamander 2012.04.10. 18:50:34

azért ha a jogi környezet rendben volna, a fasz bakárok is megnéznék, hogy a "betétesek" pénze hová kerül.
Tekintettel arra, hogy a kiadott számlapénz biztosítva van, továbbá a kuncshaftot a hitelfedezetéül szolgáló ingatlan eladása után tovább lehet fojtogatni, fizettetni, minek foglalkozzon azzal jó helyre került-e a pénz?
Neki így úgy megtérül minden sokat tehát egyszerűen nem tud veszíteni azaz nincs kockázata a banknak.
Ezért van jelenleg 47 regisztrált pénzintézet a 10 milliós Magyarországon... (A büdös húsra jönnek a legyek!).

És még mindig nincs a pénzintézeti környezet jogilag tisztességesen átdolgozva!
Döbbenetes!
A Gyurcsány-féle neoliberális fekáliáktól rendben volt a piac elvtelen támogatása, ők ezt hirdették, de a Fidesztől sokan nem ezt várták. (Ez a banda mondja magát nemzetinek kereszténynek...)

***

bircaman maxval · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.04.10. 18:58:20

Akkor én mindenképpen kocsit is lopok a jövő hétre tervezett bankrablásomhoz, s külön ruhát veszek a célra, s kérdés nélkül leütöm az őrt.

szintetikus 2012.04.10. 19:01:27

jó isten, 3 gyereket nevel fel ilyen szülő... hálát adok a sorsnak a szüleimért :)

Tapogatott Kukorica 2012.04.10. 19:05:27

30 millios haz, uj auto, 4 kulonbozo hitelre (legalabb!)... Talan jobban jart volna egy egy-ket szobas lakassal, 10+ eves kocsival (vagy azzal sem), talan minden jobban alakult volna.
Sajnos idonkent az emberek elvesztik a fonalat es tovabb nyujtozkodnak, mint a takarojuk er. :|

B. Bíró 2012.04.10. 19:06:36

a lábjegyzethez: a helyzet az, hogy azért csúszik egy ilyen ügy, mert július óta az ún. kiemelt jelentőségű ügyek előznek. Tény, egy rakás nem kiemeltnél mostanában egy ilyen körülbelül egy éves ügytartam van a Táblán - ugye ez nem 16 hónap, mert meg kellett írni az ítéletet, azután egy darabot a fellebbviteli főügyészségen is időz.

Miért 5 évtől 18 évig terjed a tétel? Szerintem 5 évtől 15.

Laciii 2012.04.10. 19:15:33

@B. Bíró:
2010 júliusa óta? Ami közelebb áll a kettőhöz az nem kb. egy.

WildBear 2012.04.10. 19:16:56

Bizony, erről is a gonosz bankok tehettek..!
Minek adtak szegénynek hitelt..?
Most legalább megérti a többi proli is, hogy ha nem "fussa" autóra, akkor gyalog jár! Ha nincs pénz lakásra, akkor nem vesz fel 30 millát ! Ha nincs lakása és megélhetésem, akkor nem szaporodik ! Ezek miatt az ingyenélők miatt IS tart itt az ország...

Kivancsi 2012.04.10. 19:23:49

filmes jogot mar megvette-e valaki? :)

Laciii 2012.04.10. 19:23:53

@WildBear:
Az ingyenélők a bankárok meg a politikusok akik hagyták őket garázdálkodni, az ács az ostoba, de nem ingyenélő.

Tucsko1 2012.04.10. 19:27:25

Igen a bankrabló a bűnös! Igen... szóval nem azok, aki ilyen xarba sodorták a gazdaságot, akik miatt konvergencia programok kellenek, nem szabályozták normálisan a piac, a bankszféra működését, akiknek a csodálatos gazdasági tevékenysége miatt (ebbe beleértendő a szociálpolitikai ötletelés) lassan triplájára nő a gáz ára az 5 évvel ezelőttinek, akik miatt lassan 500 Ft egy liter benzin.... És aki miatt a keresetek egy jottányit sem nőttek reálértéken. Igen a bankrabló bűnös! Ő is...

Tucsko1 2012.04.10. 19:27:58

@Laciii: na végre egy értelmes kommentelő...Köszi!

mindenOK (törölt) 2012.04.10. 19:29:15

Ez egy elég szélsőséges történet.
Az, hogy hülye volt az ügyfél, egyértelmű.
De az, hogy a bank, akinek az lenne a feladata, hogy körültekintően járjon el a pénzzel, és ezt nem tette meg, az még nagyobb marha.

Egyébként nem tudom, hogy mit tennék egy ilyen kiszolgáltatott helyzetben, valahol megértem a bankrablót is.

WildBear 2012.04.10. 19:34:34

@Laciii: Ja persze, "akik hagyták őket"... szerintem meg akkor kell gyereket vállalni (pláne hármat!) amikor megvan rá a lehetőség, pl. egy saját lakás.
A hitelből vett lakás a banké. Így most ugyanoda jutottak vissza, ahol voltak: nincs lakásuk. Amúgy sem volt.

WildBear 2012.04.10. 19:41:14

@kidon: Na mi van kiskancsó, fáj az igazság...? :-DD
Fröcsögjél csak, de előbb takard le a monitort.

WildBear 2012.04.10. 19:44:56

@kidon: Ez az ! Nagyon jó ! Nyomassad !!

WildBear 2012.04.10. 19:49:19

(Ironikusnak szántam, ha esetleg nem jött át... :-)

Friss A. (törölt) · http://egypercsincs.blog.hu/ 2012.04.10. 19:51:40

A Jackie Brown korszak Tarantinója ebből mekkora filmet csinálna!

Amúgy:
"Valamennyien tudjuk, milyen csodálat övezi a nagy gazembereket, milyen tisztelettel tekint mindenki, magunkat is beleértve, gazdagságukra, holott, ha közelebbről megnézzük, életük a nap mint nap megismétlődő bűnök sorozata, és mégis övék a dicsőség, a megbecsülés, a hatalom, gaztetteiket törvények szentesítik, ezzel szemben bármilyen messze megyünk vissza a történelembe – értek valamit hozzá, mert ebből éltem -- , minden tény azt bizonyítja, hogy a bocsánatos tolvajlások, különösen pedig a legsilányabb élelmiszerek, a kenyér, sonka vagy sajt eltulajdonítása a legnagyobb szégyent hozzák elkövetőjükre, a közösség kitagadja, súlyosan megbünteti, becsületétől megfosztja, és örök szégyenre ítéli őket..."
(Céline)

A bankár és a bankrabló között annyi a különbség, hogy utóbbi nem járt sikerrel, és elkapták.

ninimimi 2012.04.10. 20:01:26

@Friss A.: Így igaz!
Az ítélet pedig tökéletesen helyénvaló mértékű. Az ilyen "nagystílű" szerencsétlenek számára pontosan elegendő visszatartó erő, még a bankrablási kísérlettől is, annak a két évnek a fenyegetése is.

McKinney 2012.04.10. 20:12:45

"csak semmi cicó, nálam a slukker!"
és szerintem örüljön, hogy ép bőrrel és ennyi büntivel megúszta

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.04.10. 20:17:26

@Tucsko1:
Igen, a bankrabló IS bűnös. Addig oké, hogy a banknak a saját, a betétesei és a gazdasági egyensúly érdekében nem szabadna ilyeneknek hitelt adnia, de a bankrabló akkor is maga vállalta túl magát, tehát azon része a felelősségnek, hogy ő durván eladósodott, 100%-ban az övé. Aztán az, hogy durván eladósodik valaki, még nem jogosítja fel a bűncselekményre.

Vondenberg 2012.04.10. 20:22:31

@Friss A.: Najo itt pattant el a cerna.

Nem csak neked. A bankok iszonyat nyereseggel mukodtek, hala az ostoba, hiszekeny, barmit megerdemlek mentalitasu nepallatoknak, a regulatorok tokeletes fatokusegenek, es az MNB elcseszett kamatpolitikajanak, ezen valtozok kozott torekedtek nyereseguk maximalizalasara nem kis sikerrel, ez teny. Viszont akik utik, hogy a bank felelotlenul jart el, minek adott hitelt, azok nezzenek mar korul. Jelenleg sorra ontik a penzt a bankokba, (vajon a Jozsi aki tokeattetben ulte az OTP rallyt, vajon mit gondol a "felelotlen hitelezesrol") mivel kulonben megall az egesz szektor, ennek a sztorinak nem a bankarok a tiszta nyertesei, hanem azok akik bankokba fektettek.

Parasztkodni a kockazatkezelon meg mindennek a csucsa, mivel ok egy iszonat merev dontesi szabalyrendszert kovetnek/kovettek alapvetoen mindig is, az egyedi elfogadasi arany pedig mindenhol erosen monitirizva volt. A kockazat elemzok, pedig mar boven sirtak 2008 elott is, es surgettek a PSZAF fellepeset, olyan csudatermekek miatt, mint pl a unit-linked hitel, a nem tenyszeru fedezetertekelesek, a kedvezmenyes kamatperiodusok, a THM annualizalas agyreme, stb.

Szoval persze, kossuk fel a bankarokat, hirtelen minden jobb lesz egy picit!

Anti Anyag (törölt) 2012.04.10. 20:25:54

Bizonyos értelemben a bank is olyan mint a kurva. Nem szívesen fanyalodik rá az ember, viszont azonnal van.

Továbbá ugyanolyan hernyók is mindketten. (OK, kurvában van azért becsületes is).

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.04.10. 20:27:39

@Vondenberg:
"az egesz szektor, ennek a sztorinak nem a bankarok a tiszta nyertesei, hanem azok akik bankokba fektettek. "

Biztos vagy benne? Emlékszel mennyi volt az OTP árfolyama a válság előtt, és mennyi ma? És a Commerzbanké?

micsoda? 2012.04.10. 20:44:21

Mennyi okos hozzászóló!! Ki tudja, ill. tudható, hogy teljesen kikészült az ács. Aztán a házassággal is volt probléma, esetleg milyen volt a feleség? Követelőző, költekező? Jó szakmája volt, de a gazdasági lecsúszás őt is tönkre tette. @Tucsko1: Egyébként nagyon helyes, és igaz a meglátásod.

Vu, de ja vu 2012.04.10. 20:49:30

Ahoj, Poplacek!

Kettő kérdésem lenne, amire elsősorban JOGI ismeretekkel megáldott blogtársak véleményét várnám:

1. A gonosz biztonsági őr cseles - mi több, fifikás - lefegyverzése kapcsán mennyiben volt a társadalomra veszélyes a cselekmény??? Azaz kérdezhetném azt, hogy vajon eléggé romlottak-e már a közállapotok ahhoz, hogy valaki miután valaki farkast kiáltott, az kívánságra meg is jelenjen (a farkaséra vagy aki reá gondolt)???

2. Ki a tényleges felelőse annak, hogy egy valós adat alapján kitöltött hiteligénylés után, a központi adós-nyilvántartáshoz való hozzáférés birtokában (szokás ezt letagadni, még azt is hogy létezik), olyan igazolások alapján, ami szerint ép eszű ember nem hitelt, de munkát sem adna a kuntscaftnak, több százezer vagy millió ft hitelt ad PUSZIRA, ti: se kezes, se fedezet nem kell!!!

Aki most hazug disznót mond, tkp. igazat mond, hiszen alapvetően sokszor hazudtam már. Ezért is ért meglepetésként pl. az a 'személyre szabott ajánlat', ami minima 2 havi díjelmaradás biztos tudatában felajánlotta a 2+ mFt összegű személyi hitelt, aminek törlesztője durván a duplája volt annak az összegnek, amit már második hónapja nem tudtam megfizetni!!!

2/1.: Elköveti-e a csalás bűncselekményt az a személy, aki a pénzintézetet nem téveszti meg a hitel felvételekor, azaz hitelesen elé tárja pénzügyi kondícióit, amelyek ellenére - mondjuk úgy: családtag irreális kérésének biztos tudatában - azért írunk alá, mert félünk a családi cirkusztól, bízunk a bank józan ítélőképességében (elutasításában)???

2/2.: A visszamenőleges jogalkotás időszakában lehet-e 'vis major'-ra hivatkozni annak az embernek, akinek több éve jogszabályszerűen megállapított nyugellátását a regnáló kormány egyoldalúan átalakította, majd megadóztatta (nem kevéssel)???

Életem során ugyanis a Kádár-éra legsúlyosabb csapása a városi vezetőből végvári munkássá átalakult személye volt, de sosem hallottam arról, hogy Végváron nem tudott volna annyi pénzet keresni, amivel addigi minimál-életszínvonalát ne tudta volna tartani/menteni.

Szóval 25 éve kérdés szintjén sem merült fel az, hogy "MI LESZ A ZOTÉPÉ HITELEMMEL" ha nem lesz melóm, merthogy az ki volt zárva.

S a súlyos mai kérdés nem az, hogy "MI LESZ, MER' NINCS MUNKÁM", hanem egy állapotismertető:

"Munkát keresek, lehetőleg szabad időbeosztással, mert már két másik helyen dolgozom. Ne mondják senkinek, de a két helyről (összevonva) többet kapok, mint a minimálbér, így semmiféle segély, támogatás stb nem illet meg, mint azokat akik egyetlen helyen sem dolgoznak, az önkormányzattól ingyen tüzifát kapnak, ingyenes a tankönyv, iskolai étkeztetés stb. Én pl. 1 köbméter fát kértem volna, mert csak begyújtáshoz kell, de a PM szerint nekem van jövedelmem, így semmire nem vagyok jogosult. Igaza van: 3 autót tartok fenn, miután elhasznált autóimat nem tudom leadni, a bontó által kért 30 eFt/autó árat ugyanis nem fogom kifizetni a bontási igazolásért, amikor hulladékárban kétszer ennyit kap érte a bontó, és akkor az okmányirodai illetékekről még nem beszéltünk...

Szóval mit is követ el az a szerencsétlen balfasz, aki szemmel láthatóan álparókával terepszemlézik, majd nyilvánvaló ölési szándék nélkül bemegy egy pénzintézetbe - egyes körökben a gyerek havi zsebpénzének megfelelő párszázezer forintért, ami ott neki a jövő, az élete - és ellenállás nélkül megadja magát a 'hős' biztonsági úrnek és ügyfélnek...

...hát: soha rosszabb rablót!!!

PS: Miután a társadalmi körülmények általánosan igazak, természetszerűleg egyértelmű, hogy a hasonló cselekmények nem a társadalmi berendezkedés miatt ilyen ritkák, hanem az erkölcsi morál miatt, vagyis hazán 'nem rés, de erős bástya' a közbiztonság talaján...

...és jajj annak, aki az ebbe vetett hitet próbálja megkérdőjelezni!!!

Zsebtelep (törölt) 2012.04.10. 20:59:00

Akkor se volt esze, amikor a semmire felvette a sok hitelt, nem csoda, hogy később sem lett belőle egy zseni. Legalább a kóterben nem kell majd fizetni a villanyszámlát, annyit helyből megspórolt.

Laciii 2012.04.10. 20:59:59

Ostoba volt és a bankrablás nem megoldás, ezért jár is a büntetés.
A probléma az, hogy ez ma társadalmi szintű jelenség.

A KRESZ például azért van, hogy az ostobák ne ész nélkül menjenek mindenfelé, a fogyasztóvédelem meg az ántsz meg azért, hogy a vásárlók (az emberek) érdekeit védje, ahogy pszáf-nek is ezt kellett volna megadva nekik a törvényi támogatást.
Ehelyett a bankok kaptak szabad-kezet, önmérsékletet meg egy profitorientált vállalkozástól felelőtlenség elvárni.

Tucsko1 2012.04.10. 21:13:24

@Zabalint: Tehát akkor mégegyszer :D A bankrabló is bűnös. Sajnos amatőr és hülye is volt.

Ellenben már akkor hülye volt, amikor "haszonszerzési céllal" ruházott be hitelből a házba!

A bank meg egy NAGY NYUGATI ORSZÁGBAN simán elveszítene egy polgári pert, mert a hitelbírálat egy pongyola uzsora genya volt, nem hitelbírálat! Az igazgatót meg kirúgnák a déli sarkra pingvint etetni...

Összességében egyetértünk! :D És ez szép... és még
csak nem is anyáztunk... :DDDD

Tucsko1 2012.04.10. 21:14:49

@micsoda?: Zseni vagyok vazzeg! :DDDDD

l.atti 2012.04.10. 21:41:42

Baszki, ennyi hitel....
En nagyon jo allassal, brutalis fizetessel, mellette egy eledezo vallalkozassal, nagyon jol kereso menyasszonyommal, tartalekokkal, a csalad tartalekaival (4 tehermentes ingatlan) sem mertem volna soha belevagni fele ekkora hitelbe se, pedig meg havi 2-300 ezer forintot is rohogve fizetnenk ki ra, amellett, hogy kiralykent elunk. Itt meg ropkodnek a 30-40 milliok a semmire. A bank is hibas, hogy ezt nem merte fel, de az acs is tul bator volt!

Vondenberg 2012.04.10. 21:43:00

@Zabalint:
"Biztos vagy benne? Emlékszel mennyi volt az OTP árfolyama a válság előtt, és mennyi ma? És a Commerzbanké? "

ezt a tokes kapitalista dolgot te biztosan teljesen erted?

punkfrog 2012.04.10. 23:53:50

ha arról szólna a poszt, hogy szegény ács nem kapott hitelt, ezért rabolt bankot, akkor is mindenki a bankárokat szidná!miért nem adnak neki?csak azért mert szegény, nem is ember???

Salzburg1 2012.04.11. 00:03:46

Szokás szerint jó magyaros módra,megint a bank a hibás.Ez vicc,vagy inkább most már nagyon fáj.De remélem most már nem sokat leszek ebben az országban.Ezen tőlünk nyugatabbra mindenhol röhögnek.Senkinek sem tartották oda a fejéhez a pisztolyt,hogy vegyen fel hitelt!!!Persze a magyarokra jellemző,hogy a magyarok vannak leginkább eladósodva ennek ellenére CHF-ben a régióban!!! Fel kellene fogni azt is,hogy a bank is,mint ahogy a MCDonalds,Spar hasznot akar,ezért ad hitelt,és nem számít neki a hitelbirálati díj,mert hasznot akar.Hasznot akar a MCDonalds,Spar stb. mindenki.DE ezért nem a bank a hibás,nem kell hitelt felvenni!!!

Exploiter 2012.04.11. 00:07:25

Csóri ember.
10-ből 8 komment mondjuk megint arról szól, hogy nem kellett volna, tovább nyújtózkodott, prolinak minek, bla-bla-bla.

Remélem a következő fazon legalább titeket rabol ki, nem valami normális embert.

Exploiter 2012.04.11. 00:09:50

@mindenOK:

Pontosan. Hülye, vagy sem, teljesen reménytelen helyzetbe került.
Mit csináljon? Semmi törvényes út nem maradt, ami előre mutatna. Adott körülmények között logikus lépés bankot rabolni.

A "nem kellett volna felvenni" okosság itt pont annyit segít, mint halottnak a csók.

Reggie 2012.04.11. 01:47:43

@Exploiter: Mindjart megsajnalom szegeny bankrablot. Esetleg rendezunk gyujtest neki?
Siman latens bunozo volt, akit megfelelo buntetessel talan meg meg lehetne nevelni, de ha uresek lennenek a bortonok, akkor egy 20 evvel is siman jol jarna, hisz bortonben elni meg logikusabb mint bankot rabolni, mert ott meleg van es adnak kajat, ugye....

Smoother (törölt) 2012.04.11. 06:43:01

Egyet mindenki elfelejt.
A propaganda erejét. Hisz minden 15percben ömlött a reklám a tv böl hogy ingyen hitel, semmi nem kell. Hatalmas volt a nyomás és az emberek elhitték ezt.
Csak nézz szét mit el lehet érni propagandával. Ennyire befolyásolható az ember és erre rendesen rászervezték ezt a dologot.

rohadjmegARCgeci 2012.04.11. 08:22:52

Pedig nagyon nehéz ám jó ácsot találni,ritka mint a fehér holló.

wladi 2012.04.11. 08:50:07

@WildBear: Meg az ilyen felfogás miatt hal ki a dolgozó magyarság.

rockseiaXLL · http://nemfasza.blog.hu/ 2012.04.11. 08:54:10

Az egész ország röhögött a felnihitelen, pedig elég szomorú sztori. Adósságrendező hitel rendező kölcsön rendező adósság rendező uzsora. Forinthitelt kiváltó euróhitelt kiváltó jenhitelt kiváltó ufópénzhitel. Naponta százszor mindenhonnan. Egyszer egy bisztróban kajáltunk a nőmmel, a szomszéd asztalnál meg éppen egy független hitelbeetető kábított egy kuncsaftot. Hát nem volt semmi. És mennyi ilyen volt - külön szakma lett szinte. Olyan ügyesen meg tudták akkoriban fogalmazni, hogy van ugyan kockázat, de minimális, hogy öröm volt az ilyet hallgatni. A magam részéről igyekeztem mindenkit lebeszélni, de nagyon kevés volt a propagandával szemben. Diplomás emberek magyarázták nekem, hogy milyen jó, hogy kevesebb a törlesztő, meg mingyá zónatagok leszünk, stb. Mondhattam akármit.

Elég sokan hülyék voltak, tök fölösleges azon vitatkozni, hogy melyik csoport volt nagyobb fasz. Inkább tanulni kéne belőle. Például, hogy nagy különbség van a kölcsönök között a célok tekintetében. Egyszer kikotlik ide valaki valami kakit, aztán azt gyurmázgatja mindenki. Ez a szerencsétlen nem azért építette a házat, hogy a faszát verje benne, hanem el akarta adni, tehát ez neki egy vállalkozás volt. Pont ugyanúgy járt, mint aki mondjuk 2007-ben 30 millából csinált egy látványpékséget. Jött a válság, bebukott ennyi. De azért ne keverjük már azokkal, akik ugyanígy adósodtak el, csak éppen azért, hogy saját luxusigényüket kielégítsék. A hiteleknek meg van a helyük, ebből a szopásból legalább ezt meg kéne tanulni, de úgy látszik nem sikerül.

Peetee 2012.04.11. 09:14:32

Tehát az Erste Bank tehet róla, hogy egy embernek nincs józan itélőképessége; sem realitásérzéke, így felvesz akkori árfolyamon is tubb, mint 20millió HUF hitelt.
Ezután, jön 1 nehezebb időszak, de ő b@szik dolgozni, helyette inkább 1év fizetetlen szabi (mer az neki jár) iszik meg füstölög, majd úgy dönt alapos mérlegelés után, hogy bűncselekményt követ el. És erről az Erste Bank tehet, mert nem mérte fel elég alaposan ,hogy ez a jóember valójában gyenge akaraterővel rendelkezik és csak úgy tud átlépni az élet nehézségein, ha minden úgy lesz ahogy azt ő előre kiszámolta és eltervezte.

Szerintem is a jóédes kurv@*************....azt a szemét bankoknak meg a mindenkori kormánynak, aki a 22éve sz@r banktörvénnyel ehhez a fosztogatáshoz asszisztál; de ez így akkor is erős; már-már idiotizmus!

encir 2012.04.11. 09:50:48

"Senkinek sem tartották oda a fejéhez a pisztolyt,hogy vegyen fel hitelt!!!"

Ha még egyszer ezt olvasom, sikítófrászt kapok :-)

Ennyire szegény lenne anyanyelvünk, hogy nem lehet más "költői képet" kitalálni???

Egyébként meg akkor tényleg, minek a hitelbírálat? Mire kellett kifizetni a kb. 30 ezer Ft-ot?

béla a görög (törölt) 2012.04.11. 09:58:54

ez szerintem válságtól függetlenül olyan havi 200-250E körüli törlesztőt jelent mondjuk 20 éven át.

Rohadt bankok - ja. a zemberek kicsit sem hibásak - áááá nem.

Elsőnek megnézi a hitelképességét. (X) hitel (Y) havi törlesztőt. megnézi mit fog összesen visszafizetni (M) utána keres hozzá lakást (Z).
Aztán vagy bevállal vagy nem.
Akkor kiderül, hogy mondjuk átlagember/család szerintem max 10 millióig hitelképes úgy hogy 5 évig meghúzza magát. És még abban is van rizikó.
De a bankok hülyék. az emberek kicsit se. Ki ha én nem... nekem jár.

Reggie 2012.04.12. 03:31:38

@encir: Senkinek nem tartottak a fejehez gepkarabelyt, hogy vegyen fel hitelt!!!
Igy jobb?:)
süti beállítások módosítása