HTML

Jogszolgáltatás

Jogot szolgáltatnak, nem igazságot. Még mindig jobb, mintha osztanák az igazságot? Laikus tévelygések egy labirintusban.

Friss topikok

Címkék

adócsalás (1) állami;támogatás (1) Ároktői banda (1) ároktői banda (1) bankrablás (1) befetetési szövetkezet (1) bírósági eljárások nyilvánossága (1) biztonság (1) BRFK (1) budapest környéki törvényszék (1) centrum (1) cserbenhagyás; (1) darabolós gyilkosság (1) devizahitel (1) dr kiss mária (1) ebadó (1) élettársi szerződés (1) elöljárói gondoskodás elmulasztása (1) erste bank (1) faludy györgy (1) fanni (1) foglalkoztatás körében elkövetett veszélyeztetés (1) fogyasztóvédelem (1) fővárosi bíróság (2) fővárosi ítélőszék; (1) fővárosi ítélőtábla (3) fővárosi törvényszék (3) Fővárosi törvényszék (1) Fővárosi Törvényszék (1) fővárosi törvényszék; (1) frizbí (1) gaál jános (1) gál györgy (1) gumiabroncs (1) gyilkosság (1) hajdú péter (1) halálos motoros baleset (1) Handó (1) handó tünde (1) hivatali visszaélés (1) huba olívia (1) hunvald györgy (2) Ibolya Tibor (1) idősek (1) illetékbélyeg hamisítás (1) istenes attila (1) ítélet (2) ítéletek nyilvánossága (1) ittas vezetés (1) Kalina József (1) kártalanítási számla (2) kgfb (1) kínzás (1) kiss ferenc kálmán (1) kiss mária (1) kölcsönszerződés (1) korrupt parkolóőr (1) közbeszerzés; (1) közigazgatási jogkörben okozott kár (1) közlekedési baleset (2) közpénügyi pitbull (1) köztársasági elnök (1) mabisz (2) magyar (1) miszori lászló (1) mobildíjak (1) motoros baleset (1) munkaügyi felügyelet; (1) nadrai géza (1) Nemzetközi Olimpiai Bizottság (1) obh (1) összeférhetetlenség (1) óvás egyesület (1) papp istván; (1) pénzügyi békéltető testület (1) perbeszéd (1) pest megyei bíróság (1) phaeton (1) pilis invest szövetkezet (1) Polt (1) pszáf (1) rablás (1) rendőrség (2) Schmitt Pál (1) sebes péter ügyvéd (1) sirt a (1) személyiségi jog (2) Szijjártó Questor büntetőjog (1) szocialista liberális önkormányzat (1) tallér károly (1) tárgyalótermi tudósítás (1) Tarsoly Csaba (1) telekom (1) tisza kata (1) tisztességtelen szerződési feltételek (1) titkolózás (1) tögl molnár lászló (1) Törvényszék (1) új bírósági eljárás (1) varga béla (1) vaskutai andrás (1) véleményszabadság (1) vesztegetés; (1) vincze piroska (1) Címkefelhő

2011.11.16. 08:33 jogszolga

Vad állatok tartásának veszélyei

Címkék: biztonság phaeton közlekedési baleset ebadó

Újra bevezetik az ebadót. Nem kell adózni például a nemzeti színű kutyák gazdáinak, kedvezmény jár az ivartalanított állatok után. Veszélyes kutya után akár háromszoros, évi húszezer forint adót kell fizetni pl. egy tacskóhoz, vagy airedale terrierhez képest. Veszélyesnek azok a kutyák minősülnek, amelyek a múltban már okoztak fizikai sérülést, vagy "fizikai, vagy pszichikai állapotuk alapján feltételezhető, hogy fizikai sérülést okozhatnak". Az ilyen kutyák tulajdonképpen vad állatnak számítanak.

            Egy vadállat Kecskemét környékén az 5-ös útnál egy család, a szülők és két kisgyerek szörnyű halálát okozta. A minden bizonnyal részeg gyorshajtó szabálytalanul előzött, frontálisan ütközött a család autójával. A vétkes sofőrnek a baleset súlyához képest jelentéktelenek a sérülései. Megvédte egy másik vadállat, az autója, egy Volkswagen Phaeton. „A Volkswagen konszern önbizalmának 25 mázsás megtestesítője”; „az autó méretei döbbenetesek” – a szakújságírók ilyen és hasonló fordulatokkal jellemezték a 400-600 LE-s luxusautót magyarországi bevezetése után.
 
A nagyobb, erősebb autók alapvetően nagyobb károkat okoznak. Pár évvel ezelőtt pl. a VW Phaeton kategóriájú, 4000-6000 cm3-es autóknak (csak cm3 alapján, 2003 óta nyilvántartott adatokat ismerek) két-háromszor annyi balesete volt, mint a kisebbnek. Szerencsére az összes gépkocsi kategóriában lényegében folyamatos a javulás, a balesetek számának csökkenése, s az erősebb kocsiknál valamivel jobban csökken a balesetek száma. Ennek ellenére tavaly pl. egy 1100 cm3-es autóhoz képest átlag közel 70 százalékkal több balesetet okoztak a Phaetonhoz hasonló nagyságú autók.
 
             
Az autók között is vannak veszélyes, vad állatok. A baleseti statisztikák mutatják ezt, a kötelező gépjármű biztosítások tarifái is jelzik valamennyire. Aki vadállatot tart, csak megfelelő körülmények között teheti ezt, s csak kellő óvatossággal szabad emberek közé engednie. A veszélyes üzem működtetőjének nagyobb a felelőssége. Ugyanolyan (vétkes) magatartással összehasonlíthatatlanul nagyobb kárt tud okozni, mint egy kisebb, vagy biztonságosabb autó. (A biztonságosság alatt most a többi közlekedő, különösen a gyalogosok védelmét értem.) Megfontolandónak tartom, hogy a vadállatok tartóját másokhoz képest nagyobb büntetőjogi felelősség terhelje károkozás esetén.   

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jogszolgaltatas.blog.hu/api/trackback/id/tr683386497

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kalloa121 2011.11.17. 00:15:34

Kutyatartóként (beagle) a "populizmus", illetve a "demagógia" szavak jutnak eszembe. Emellett érdemes megemlíteni, hogy az Andok hegységben évente körülbelül ezer embert rúgnak halálra az öszvérek, tehát nemcsak, hogy nem érdemes, de kvázi nem is szabad oda repülővel menni, mert mint tudjuk, egyetlen tengerentúli repülőút egy teljes kisváros éves energiaszükségletét emészti fel.
Csak remélni tudom, hogy nem Felcsút a példában szereplő kisváros.
Javaslom a cikk ismételt megírását az EVA eltörlése, illetve Lázár frakcióvezető "kelj fel és járj" tömegsport-népszerűsítési kampányával összevetve.
Anyám, véletlenül se sirass...

Roy 2011.11.17. 07:42:29

Ami magyar fajtának tartanak, kuvasz szintén veszélyes eb. Mégse kell ebadót fizetni utánna.

oncogito 2011.11.17. 07:42:57

Meg kellene már tanulni bánni az állatokkal az embereknek. Mert az állatok támadásáról kilencvenkilenc százalékban az ember tehet.
Vagy mindet kiirtjuk, vagy megtanulunk velük bánni. Állattartóknak és nem állattartóknak egyaránt.
Még akkor is, ha az emberek zöme nem szeret és nem akar tanulni, mert azt hiszi, mindent tud és mindenhez joga van.

oncogito 2011.11.17. 07:44:21

Mert MINDEN állat veszélyes, ha rosszul bánnak vele, vagy helytelenül közelítenek hozzá.
Még a galamb is.

Lángharcos 2011.11.17. 08:07:17

Ezenkívül csodálatos, hogy veszélyesnek számít az az eb, akit addig vert a gazdája, amíg meg nem harapta. Ha ezek után a kutyát egy szerető család magához vette, és azóta érdekesmód nincs probléma - akkor az a kutya most mennyibe fog fájni? És mennyibe fog fájni, ha mondjuk keresztülment egy állatmenhelyen? És ha echte ungarishe fajta?

Mennyibe fájnak a magyar fajták keverékei? Tehát egy nem törzskönyves, de határozottan puli jellegű kutya? Minek fog számítani egy félig kuvasz félig vizsga zabikutya? :D

Amúgy nem zavarna, ha a péniszhelyettesítő méretű autók után extra adót szednének, mert nagyok és veszélyesek.

kasu 2011.11.17. 08:11:26

Sem az állatokkal, sem az autókkal nincsen baj. Az emberekkel van. Ismertem olyan kutyatartót, akinek a családja is rettegett a kutyától, vad volt és félelmetes. Így tartotta, képezte. Miért? Mert nem volt az emberben rendben az agya, pszichésen orvosi eset volt.
A nagy autó biztonságosabb. De nem kell ölni vele, nem kéne minden szabályt semmibe véve menni és piálni.Remélem a maximumot kapja, ráadásul nem is az első ittas karambolja, a hírek szerint. Kik ezek, akik mindent megengednek maguknak? És miért tehetik meg? Ha gyerekeket erőszakol akkor is, ha embereket öl, akkor is nagyon sok időre ki kell zárni a társadalomból. Különben vannak esetek, amikre vonatkozóan halálbüntetés párti vagyok.

Kierkegaard Akciócsoport 2011.11.17. 08:23:24

@kalloa121: "Emellett érdemes megemlíteni, hogy az Andok hegységben évente körülbelül ezer embert rúgnak halálra az öszvérek"

Ne adj tippeket a kormánynak, még a végén bevezetik az "öszvérrúgás-adót" is :D

Kierkegaard Akciócsoport 2011.11.17. 08:24:40

@oncogito: Az emberállat sajnos még sokszor akkor is veszélyes, amikor jól bánnak vele :P

tamatomi 2011.11.17. 08:34:18

@kasu: Drákói módon kellene elitélni a madarat. Az hogy leültetik sok évre az a minimum. Kocsit elkoboz, mint bünelkövetés eszköze, biztositó nem fizet, életjáradékot fizet élete végéig, vezetéstől eltiltás cagy 15 évre. Kiirtott egy egész családot, mert rá nem vonatkoznak a törvények. Apeh vizsgálat a szlovák rendszáma miatt. Mindeki tudta hogy piásan vezet rendszeresen. Elő lehet venni a korábbi birót aki nem vette el a jogositványát a piás vezetésnél. Érdekes módón valamiért erről mindig megfeledkeznek, - talán nem is olyan véletlen -,és most csodálkozunk , hogy vadállattá vált UJRA,. Ehhez képest Buci csak egy gyenge kezdő...Hány ilyen alak futkos az utakon a rendőrők statisztálása mellett... Holnap ki lesz a következő és kit fog eltenni láb alól...

2011.11.17. 08:36:08

Tudom, hogy a poszt nem elsősorban a kutyákról szól, de ahhoz van véleményem. nem értem a hatalmas felháborodást ezzel kapcsolatban. Eleve a kutyák jó nagy része mentesül (magyar fajta, ivartalanított, menhelyről hozott, munkakutya). Az évi hatezer (ami a maximum) sokanak hathat, valójában nem az. Évi összegként egy olcsóbb nadrág, két feltöltőkártya, másfél üveg márkás ital ára. Havi szinten egy doboz cigi, egy-két kocsmai sör, két hamburger ára. Akinek ennyi nincs, az ne tartson kutyát, mert az etetni, oltani, kezeltetni sem tudja. persze feneketlen zsebbe egy forint is sok, de ez olyan adó, melynek a felhasználása (legalább a fele) kötött, az ebekkel kapcsolatos célokra kell fordítani. Szóval fizetni senki sem szeret (én se), de ebből az adóból akár valami haszon is lehet, aki pedig (a legrosszabb esetben) havi ötszázat nem tud a kutyájára fordítani, és ezért megszabadul tőle, az rossz gazda és egyáltalán nem kellett volna eleve állatot tartania.

csárli hárper 2011.11.17. 08:53:13

miért van az hogy kicsiny hazánkban mindig vannak kivételek?
miért készül el előbb a kivétel és kiskapu mint maga a törvény?
2011-ben még mindig a Gyevi bíró hazája vagyunk....

a csehszlovák rendszámos tetves adócsaló részegesnek és azoknak akiket eddig megvett kilóra meg kötél!

Rockerfeller 2011.11.17. 09:00:25

Autó soha nem gyilkol, akkor sem ha 10000 köbcenti és 2000 lóerő... mindig a sofőrön múlik, itt is azt kellene megvizsgálni, hogyha már nem az első ittas vezetése volt akkor egyáltalán miért volt még jogosítványa? És mindenkit felelősségre vonni, aki ezügyben szabálytalanul járt el korábban.

látjátok feleim szümtükkel 2011.11.17. 09:19:15

@oncogito: "Mert MINDEN állat veszélyes...", még azember is.

látjátok feleim szümtükkel 2011.11.17. 09:25:45

@tamatomi: Nem a bírót kellene elővenni, hanem az orszgágyűlési képviselőket, akik nem képesek olyan törvényeket alkotni, amelyek hatásossak is. Pl. miért nem lehet elkobozni az ittasan vezető személy gépkocsiját? Ha valaki lopni megy az autójával, akkor ellehet? Gondolom a lopás kisebb veszélyt okoz, mint amikor a részeg vezető letarol egy buszmegállót, vagy kiírt egy családot. Ezen az agyasok még nem gondolkodtak el soha?
süti beállítások módosítása